Medierea conflictelor din domeniul protectiei consumatorului
Partile participante la acest tip de conflicte sunt cumparatorii care achizitioneaza bunuri casnice, industriale, electrice, alimentare, in calitate de consumatori pe de o parte si agentii economici care le vand.

Conflictele din acest domeniu afecteaza direct interesele consumatorilor, acestia fiind de buna credinta, prin provocarea unui prejudiciu in urma actelor de incorectitudine savirsite de agentii economici vanzatori.
 
Situatiile concrete in care consumatorii sunt nemultumiti si pot genera astfel conflicte pot fi:
-          refuzul agentilor economici de a primi sau de a inlocui bunurile defecte achizitionate sau de a restitui contravaloarea bunurilor respective consumatorilor.
-          inscrierea in contractul de achizitie a unor clauze abuzive ce au consecinte pagubitoare pentru consumatori.
-          nerespectarea clauzelor contractuale, fapt ce determina cauzarea unor prejudicii pentru consumatori.
-          vanzarea de catre agentii economici de produse cu lipsuri la gramaj sau metraj.
-          incalcarea unor drepturi pe care legile tarii noastre sau cele comunitare le prevad cu privire la protectia consumatorului.
-          vanzarea de catre agentii economici a unor produse cu etichete false, prin care il induce in eroare pe consumator, cauzindu-se astfel multiple prejudicii acestuia.
 
Legea medierii este baza legala ce confera consumatorilor prejudiciati posibilitatea de a-si solutiona aceste conflicte in mod avantajos si cu celeritate, evitind astfel depunerea de reclamatii la protectia consumatorilor.
In practica, lucrurile cred ca stau altfel. Recurgerea la procedura medierii pentru acest tip de conflicte se face anevoios cu retineri de catre partea prejudiciata.
In conformitate cu prevederile art. 2 alin. 2 din legea medierii, intelegem ca dispozitiile prezentei legi vor fi aplicabile acestui tip de conflict daca sunt indeplinite 2 conditii:
1. partea vatamata (consumatorul) invoca existenta unui prejudiciu si
2. posibilitatea rapida de recuperare a pagubei.
 
De fapt, legea medierii este un instrument pus de legiuitor la indemina consumatorului prejudiciat pentru a-si rezolva cat mai rapid conflictul pe calea medierii.
Prin utilizarea acestei proceduri, cu siguranta reclamatiile la institutia Protectia Consumatorului se vor diminua si in acelasi timp vor fi reduse si actiunile in instanta ce vizeaza solutionarea unor astfel de conflicte.

Mediator Cluj - Anca Adriana Balint
www.abmediere.ro

 

Pentru a lasa un comentariu va rugam sa va inregistrati

Go to top