Medierea vs Politica

Dupa 4 ani de mandat imaginea celor care guverneaza se erodeaza. Mai ales atunci cand nu au rezultate. In aceste conditii, este necesara modificarea perceptiei alegatorului cu privire la cei care au guvernat si care doresc un nou mandat.

Asa a fost inventata strategia de campanie numita "Alba ca zapada", poveste de adormit copiii sau metoda de spalare a trecutului.

 

 

In politica, aplicarea strategiei s-a regasit in toate campaniile derulate de la revolutie pana in prezent. Aceleasi partide si persoane sub un alt acoperis, fie ca vorbim de USL (PSD+PNL), Alianta DA (PNL+PDL), Alianta Crestin Liberala (PNL+PDL) etc. Ideea principala a acestei strategii este de a nu asocia vechea imagine/nume/denumire cu noua candidatura.

 

In mediere, ca si in politica: dupa un mandat esuat de 4 ani fostii membri ai Consiliului de Mediere vor sa candideze pentru un nou mandat. Nu o pot face cu propria identitate. Politica, programele si proiectele implementate au adus medierea la sapa de lemn, lipsita de demnitate (este aprecierea domniilor lor), fara viitor si mai nou fara legitimitate.

In aceste conditii, in prag de campanie, au aparut aliantele (echipe) formate din fosti membri ai Consiliului de Mediere alaturi de persoane cu credibilitate si notorietate, persoane aducatoare de voturi si in acelasi timp cu rolul de atenuare a imaginii negative pe care si-au creat-o in cei 4 ani de mandat. O parte din aceste echipe si-au anuntat candidatura, cu siguranta urmeaza ca si alti membri ai Consiliului de Mediere sa apeleze la aceasta strategie pentru derularea campaniei.

 

Astfel de aliante de cumetrie sunt vremelnice, vezi in politica, se destrama in momentul atingerii scopului pentru care au fost constituite - preluarea puterii. Evident, noua structura are si o noua platforma cu proiecte imaginare si irealizabile, dar pe placul alegatorilor.

 

Firesc, se pune intrebarea: Eu cu cine votez?! 

Povesti cu Alba ca zapada am tot auzit, de la Revolutie incoace.

 

Iuliu Ursan

Mediator

Go to top